söndag 22 februari 2009

Puckon och annat gott

Jag ska stämma alla som slutar att lyssna på min musik, titta på mina filmer och använda mina program. Betala! Som om det fanns en kvot att fylla. Det är vad hela rättegången handlar om. Att fylla en osynlig kvot bolagen har trollat fram.

Notan ska inte användarna, eller "de som inte betalat sin kvot", stå för: det ska de som står för sökmaskinen göra. Google, med andra ord. Nej, det förstår ni också att GOOGLE inte blir stämda för deras sökmaskin. Google omsätter ju flera miljarder om året. De skulle ju haft råd att försvara sig.

Enligt mig kan man se frånvaron av betalning av användarna, som just det: frånvaro av betalning av användarna. Som om ingen köpte något.

Det brukar i en fri marknad betyda: gör något!!!
Konkurrera, inte exterminera.
Få folk att köpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar